محمد (ص) پیام آور قرآن

!محفلی مجازی برای مباحثه ای حقیقی
مشخصات بلاگ
محمد (ص) پیام آور قرآن

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد
به نام خدای محمد،روشنی بخش دل ها، دل هایمان را گرفته ایم و با قدم هایمان وارد گردان محمد رسول الله (ص) شده ایم تا دلمان را با تابش نور حقیقت از کلام وحی تنظیم کنیم. گردان محمد رسول الله (ص) نام یکی از گردان های مدرسه قرآن و عترت دانشگاه تهران است. در این مدرسه افراد در گروه هایی با عنوان گردان به یادگیری راه های تدبر برای انس هر چه بیشتر با قرآن می پردازند تا به برکت نگاه های رسول مهربانی دل، فکر، اندیشه و عمل هایشان رنگ قرآن بگیرد، انشاالله.
در همین راستا ما، گردان محمد رسول الله، بر آن شدیم تا وبلاگی ایجاد کنیم که در آن نوای نفس نفس زدن های آدم هایی که دلشان می خواهد نگاهشان را به قرآن در یک جمع از جنس گردان وسعت ببخشند، به گوش رسد.اینجا اتاق جلسات آمادگی و تمرین گردان برای عملیات است. بحث هایی که در ابتدا مطرح می شود برای تکمیل و نزدیکی به حقیقت نیازمند همکاری همه هم گردانی های عزیز است و از آن جایی که ما تمام مردم جهان را عضوی از گردان محمد رسول الله می دانیم، از شما و تمام هم گردانی های عزیز خواستاریم تا در این بحث ها مشارکت جدی داشته باشند و لطفا در صورتی که نکته ای درزمینه ی تکمیل بحث به نطرتان میرسد حتما ارائه دهید.
یا علی

توجه کنید:
این خانه بنا دارد هر هفته مطالبش را تازه کند. لطفا تمام مطالب در صفحه اول را مطالعه نمایید.

پنجشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۳، ۰۱:۴۳ ق.ظ

به بهانه شب های قدر

بسم الله

 

سلام بر همگی

دیروز با خانم صادقی خدمت آقای اخوت و بعد آقای چیت چیان بودیم. به قصد مصاحبه برای کاشف. البته آن صحبتها فراتر از موضوع مصاحبه ما برای کاشف شد

بعد از رمضان انشاالله مشروح مصاحبه های اخیر با ایشانان و دیگر اساتید را در ویژه نامه تغییر نظام آموزشی در کاشف می خوانید.

 

غرض اینکه چون شب های قدر است خواستم پیش پیش چند نکته که برای طلب های شب قدر مهم اند را منتقل کنم:

 

آقای اخوت یک جمله کلیدی داشتند. گفتند از طرف من به بچه ها بگویید تا می توانند از نظر علمی قوی شوند. وگرنه جا می مانند. زمانی می رسد که می بینند دیگرانی بعدشان آمده اند و جلو زده اند
 

آقای چیت چیان به نحو دیگر رسیدند به نقطه کلیدی مشابهی. پرسیدند می دونید مدرسه قرآن الان شبیه چه سوره ای است؟ در پیچ تاریخی سوره انفال است! سوره انفال موقعیتی بوده است که مسلمانان به پیروزی هایی دست پیدا کرده بودند انقدر که دشمن فکر کند اینها با چنین روحیه ای می توانند عالم را فتح کنند. اما چنین نشد. دلیلش اینک اصحاب حضرت رسول باید فاصله درونی خودشان را با فتح عالم پر می کردند. باید خودشان چنین افقی را پیدا می کردند و در این مسیر ادامه راه می دادند.

 

اینچنین فتوحاتی بازه زمانی خاصی دارد. مثلا ما وقتی در جنگ با عراق بودیم می توانستیم به فتح عراق و شام فکر کنیم و بعد آزادسازی فلسطین.

آن زمان را اگر از دست دادیم دیگر موقعیت چنین حمله و فتحی را نخواهیم داشت تا دوباره مگر اینکه موقعیتش پیش بیاید.

 

گفتند مدرسه هم در چنین پیچ تاریخی است که اگر خودش فاصله درونی خود را با افق هایی که می توان با قرآن به آنها رسید و فتح کشور و حتی جهان کرد را باور بکند، و از نظر علمی و عملی خود را نیرومند کند، از این پیچ می تواند رد بشود. وگرنه موقعیت را از دست می دهد.

در این پیچ تاریخی، دیگران از ما انتظار دارند که ادعایمان در همه فن حریف بودن و اعجاز قرآن را در علوم مختلف نشان دهیم و اگر نتوانیم کارآمدی تدبر در قرآن زمین خورده است.

 

نکته بعدی این بود که برای انجام کارها، نیازمند انواع استعدادها نیستیم الزاما.

ما باید احساس فقر داشته باشیم.

فقر آن چیزی که وقتی فرد می فهمد چیزی ندارد، درخواست داشتن و فهمش را از منبع اصلی می کند و این می شود که فردی توانا می شود.

 

برای درک فقر، در شب های قدر دعا کنیم...

با صلواتی بر محمد و آل محمد



نویسنده: فاطمه شریعتمداری

برگزفته از مطالب گردان مالک و سلمان

۹۳/۰۴/۲۶
گردان محمد رسول الله

نظرات  (۲)

(بسم الله الرحمن الرحیم)
امیرالمومنین امام علی علیه‌السلام فرمودند: خدا در شکرگزاری را بر بنده‌ای نمی‌گشاید که در فزونی نعمتها را بر او ببندد، و در دعا را بر روی او باز نمی‌کند که در اجابت کردن را نگشاید، و در توبه کردن را باز نگذاشته که در آمرزش را بسته نگهدارد.

متن حدیث: 

وَ قَالَ علی علیه‌السلام مَا کَانَ اَللَّهُ لِیَفْتَحَ عَلَى عَبْدٍ بَابَ اَلشُّکْرِ وَ یُغْلِقَ عَنْهُ بَابَ اَلزِّیَادَةِ وَ لاَ لِیَفْتَحَ عَلَى عَبْدٍ بَابَ اَلدُّعَاءِ وَ یُغْلِقَ عَنْهُ بَابَ اَلْإِجَابَةِ وَ لاَ لِیَفْتَحَ لِعَبْدٍ بَابَ اَلتَّوْبَةِ وَ یُغْلِقَ عَنْهُ بَابَ اَلْمَغْفِرَةِ.
۲۶ تیر ۹۳ ، ۱۹:۵۹ اب شیرینی
یا عالی بحق علی
خدا خیر کثیر  به اقای اخوت واقای چیتچیان و شما عنایت فرماید...
در روایات ذکر شده که محبوب ترین کار در شب قدر مذاکره ی علمیست..انشاالله به برکت دعای یکدیگر اهل مذاکره شویم از نوع علمی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی