محمد (ص) پیام آور قرآن

!محفلی مجازی برای مباحثه ای حقیقی
مشخصات بلاگ
محمد (ص) پیام آور قرآن

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد
به نام خدای محمد،روشنی بخش دل ها، دل هایمان را گرفته ایم و با قدم هایمان وارد گردان محمد رسول الله (ص) شده ایم تا دلمان را با تابش نور حقیقت از کلام وحی تنظیم کنیم. گردان محمد رسول الله (ص) نام یکی از گردان های مدرسه قرآن و عترت دانشگاه تهران است. در این مدرسه افراد در گروه هایی با عنوان گردان به یادگیری راه های تدبر برای انس هر چه بیشتر با قرآن می پردازند تا به برکت نگاه های رسول مهربانی دل، فکر، اندیشه و عمل هایشان رنگ قرآن بگیرد، انشاالله.
در همین راستا ما، گردان محمد رسول الله، بر آن شدیم تا وبلاگی ایجاد کنیم که در آن نوای نفس نفس زدن های آدم هایی که دلشان می خواهد نگاهشان را به قرآن در یک جمع از جنس گردان وسعت ببخشند، به گوش رسد.اینجا اتاق جلسات آمادگی و تمرین گردان برای عملیات است. بحث هایی که در ابتدا مطرح می شود برای تکمیل و نزدیکی به حقیقت نیازمند همکاری همه هم گردانی های عزیز است و از آن جایی که ما تمام مردم جهان را عضوی از گردان محمد رسول الله می دانیم، از شما و تمام هم گردانی های عزیز خواستاریم تا در این بحث ها مشارکت جدی داشته باشند و لطفا در صورتی که نکته ای درزمینه ی تکمیل بحث به نطرتان میرسد حتما ارائه دهید.
یا علی

توجه کنید:
این خانه بنا دارد هر هفته مطالبش را تازه کند. لطفا تمام مطالب در صفحه اول را مطالعه نمایید.

پنجشنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۳، ۰۹:۱۲ ب.ظ

در پناه سپاه خدا

بسم الله الرحمن الرحیم

انسان با درک ضعفش به دنبال قدرت و پناهگاه می رود. انسان رابطه هایی دارد که همراه آن ها دچار ضعف شده و محتاج پناهگاه است :

·        یک رابطه با خود دارد  و نیروهایی که در او رخنه می کنند- وسواس خناس

·         یک رابطه با جهان – ما خلق 

·        یک رابطه با آدم های جامعه – غاسق ، نفاس ، حاسد .

نه جهان از خوب و بد تشکیل شده و نه انسان. خوبی و بدی ، خیر و شر ، صفت ارتباط های انسان با خودش، جامعه و یا جهان است . به عبارت دیگر، خیر و شر نتیجه جهت گیری و موضع گیری انسان در هستی  و در جامعه و در خویش است . مثلا در ارتباط با قرآن ، اگر از آن درست استفاده کنیم و در زندگی از آن بهره ببریم به خیر و سعادت می رسیم و اگر قرآن نزد ما مهجور باشد و از آن بی بهره بمانیم، با این جهت گیری نسبت به قرآن دچار شر و بدبختی می گردیم. در رابطه بی حساب با جهان و خلقت است که شر به وجود می آید و باید از این شر به قدرتی عظیم پناه برد.

این غاسق است که  فرا می گیرد و سپس این نفاث است که می دمد و سست می کند و سپس این حاسد است که رو به رو می شود و آشکار می گردد و این هر سه به ترتیب آمده اند و این تویی که در پناه خدا از تاریکی بیرون می آیی و به امن و تسلط و قدرت می رسی و ظرفیت و وسعت پیدا می کنی در نتیجه این تاریکی فراگیر برای تو شری ندارد و این نفاث ضرری نمی رساند و این حاسد کاری از پیش نمی برد ، که تو با سپاه و جنود او همراهی ، اگر در راه او باشی.

سوره مبارکه فلق

نویسنده: سمیه محمدی

۹۳/۰۱/۱۴
گردان محمد رسول الله

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی