محمد (ص) پیام آور قرآن

!محفلی مجازی برای مباحثه ای حقیقی
مشخصات بلاگ
محمد (ص) پیام آور قرآن

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد
به نام خدای محمد،روشنی بخش دل ها، دل هایمان را گرفته ایم و با قدم هایمان وارد گردان محمد رسول الله (ص) شده ایم تا دلمان را با تابش نور حقیقت از کلام وحی تنظیم کنیم. گردان محمد رسول الله (ص) نام یکی از گردان های مدرسه قرآن و عترت دانشگاه تهران است. در این مدرسه افراد در گروه هایی با عنوان گردان به یادگیری راه های تدبر برای انس هر چه بیشتر با قرآن می پردازند تا به برکت نگاه های رسول مهربانی دل، فکر، اندیشه و عمل هایشان رنگ قرآن بگیرد، انشاالله.
در همین راستا ما، گردان محمد رسول الله، بر آن شدیم تا وبلاگی ایجاد کنیم که در آن نوای نفس نفس زدن های آدم هایی که دلشان می خواهد نگاهشان را به قرآن در یک جمع از جنس گردان وسعت ببخشند، به گوش رسد.اینجا اتاق جلسات آمادگی و تمرین گردان برای عملیات است. بحث هایی که در ابتدا مطرح می شود برای تکمیل و نزدیکی به حقیقت نیازمند همکاری همه هم گردانی های عزیز است و از آن جایی که ما تمام مردم جهان را عضوی از گردان محمد رسول الله می دانیم، از شما و تمام هم گردانی های عزیز خواستاریم تا در این بحث ها مشارکت جدی داشته باشند و لطفا در صورتی که نکته ای درزمینه ی تکمیل بحث به نطرتان میرسد حتما ارائه دهید.
یا علی

توجه کنید:
این خانه بنا دارد هر هفته مطالبش را تازه کند. لطفا تمام مطالب در صفحه اول را مطالعه نمایید.

دوشنبه, ۴ فروردين ۱۳۹۳، ۰۹:۲۵ ب.ظ

اطلاعات عملیات حرکت های توحیدی

به نظر می رسد که این جملات عادی نیست، نه خود جملات و نه گوینده و شنونده اش. بیانات روشن گرانه یک فرمانده در بحبوحه جنگ و میدان جهاد است با مجاهدانش! حکم اطلاعات عملیات!

«نیاز مجاهدانه امروز تکثیر شدن به شکل تهاجمی است.»

«از خداوند بخواهیم که رزومه علمی طهارتی جمع‌مان را ارتقا دهد.»

«حتی اگر ما در خود توان رشد نمی بینیم به جمع و قوانین الهی که در مورد جمع و جهاد در راه خدا صدق می کند اطمینان داشته باشیم و بدانیم که با حرکت مجاهدانه جمعی می توان به رشد نائل شد.»

«عباد جامعه برای نظام سازی به اولوا البابی نیاز دارند که اوامر و نواهی آنان را در سطح جامعه تکثیر کنند.»

«زمان ما مشابهت زیادی به زمان امیرالمومنین دارد و اگر نجنبیم یا دیر بجنبیم ممکن است عاشورا و کربلایی دیگر خلق شود.»

«ما باید دینمان دین پرشتاب، تهاجمی، پر سرعت و مقابله گر با استعمار و دین ستیزی باشد.»

«برای ذی الاید و ذی الابصار شدن باید دعای عملی کرد: هم دعا، هم حرکت.»

«باید به صورت شبکه های پاکی  و طهارتی سیستم‌مان گسترش پیدا کند.»

تمام این گزاره ها دیگر مجالی برای نشستن و غصه خوردن باقی نمی گذارد و هر اهل تدبری را به این سمت سوق می دهد که ننشیند و هر لحظه برای فهم و به انجام رساندن رسالت خود تلاش کند و به وسع خود قدمی بردارد. پس باید:

«با امیرالمومنین بودن را قصد کنیم.»

«ذکر جمعی داشته باشیم تا مدد خداوند شامل حال همگی مان شود : لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین»

و باور داشته باشیم که اگر دغدغه ظهور دغدغه مشترک جمع‌مان است به برکت این افق نگاه و تلاش در راستای آن غبار ضعف از وجود همگی مان شسته می شود و قلب های مان در استحکام همچون پاره های آهن می شود.

عَنْ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ علیه السلام قَالَ: إِذَا قَامَ قَائِمُنَا أَذْهَبَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَنْ شِیعَتِنَا الْعَاهَةَ وَ جَعَلَ قُلُوبَهُمْ کَزُبَرِ الْحَدِیدِ وَ جَعَلَ قُوَّةَ الرَّجُلِ مِنْهُمْ قُوَّةَ أَرْبَعِینَ رَجُلًا وَ یَکُونُونَ حُکَّامَ الْأَرْضِ وَ سَنَامَهَا. خداوند متعال هر عیب و سستى را از شیعیان ما برمى ‏دارد و دلهاى آنها را بسان پاره ‏هاى آهن قرار داده و به هر کدام از آنها نیروى چهل مرد را قرار مى ‏دهد و آنان فرمانروایان زمین و بزرگان آن خواهند بود. (الخصال ؛ ج‏۲ ؛ ص۵۴۱)

برگرفته از صحبت های آقای اخوت

نویسنده: ناهید بابا شاهی (از گردان مالک و سلمان)

۹۳/۰۱/۰۴
گردان محمد رسول الله

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی