محمد (ص) پیام آور قرآن

!محفلی مجازی برای مباحثه ای حقیقی
مشخصات بلاگ
محمد (ص) پیام آور قرآن

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد
به نام خدای محمد،روشنی بخش دل ها، دل هایمان را گرفته ایم و با قدم هایمان وارد گردان محمد رسول الله (ص) شده ایم تا دلمان را با تابش نور حقیقت از کلام وحی تنظیم کنیم. گردان محمد رسول الله (ص) نام یکی از گردان های مدرسه قرآن و عترت دانشگاه تهران است. در این مدرسه افراد در گروه هایی با عنوان گردان به یادگیری راه های تدبر برای انس هر چه بیشتر با قرآن می پردازند تا به برکت نگاه های رسول مهربانی دل، فکر، اندیشه و عمل هایشان رنگ قرآن بگیرد، انشاالله.
در همین راستا ما، گردان محمد رسول الله، بر آن شدیم تا وبلاگی ایجاد کنیم که در آن نوای نفس نفس زدن های آدم هایی که دلشان می خواهد نگاهشان را به قرآن در یک جمع از جنس گردان وسعت ببخشند، به گوش رسد.اینجا اتاق جلسات آمادگی و تمرین گردان برای عملیات است. بحث هایی که در ابتدا مطرح می شود برای تکمیل و نزدیکی به حقیقت نیازمند همکاری همه هم گردانی های عزیز است و از آن جایی که ما تمام مردم جهان را عضوی از گردان محمد رسول الله می دانیم، از شما و تمام هم گردانی های عزیز خواستاریم تا در این بحث ها مشارکت جدی داشته باشند و لطفا در صورتی که نکته ای درزمینه ی تکمیل بحث به نطرتان میرسد حتما ارائه دهید.
یا علی

توجه کنید:
این خانه بنا دارد هر هفته مطالبش را تازه کند. لطفا تمام مطالب در صفحه اول را مطالعه نمایید.

سه شنبه, ۵ فروردين ۱۳۹۳، ۱۲:۱۴ ق.ظ

شناسنامه خدا

بسم الله الرحمن الرحیم


هر کس سوره توحید را قرائت نماید و به آن ایمان آورد، توحید را شناخته است. امام رضا (ع)

 از این سوره به اخلاص  نیز نام برده شده است که نشان می دهد با درک این سوره انسان می تواند به مقام اخلاص در برابر خداوند راه پیدا کند.

ü     هستی را  یکتایی هست که فقط یگانگی و انفراد مختص اوست و هیچکس در آن شرکتی ندارد.

ü     برای عالم  حقیقتی هست که بر همه مسلط است و هیچ چیز از دایره علم و سیطره او خارج نیست.

ü     ولادت از خواص مرکب بودن است، ولادت یعنی خارج شدن چیزی از چیز دیگر، خارج از خدا معنی ندارد پس ولادت (ولدبودن) برای خدا بی معنی است.

ü     برای خداوند هیچ مثل و مانندی نیست. شباهت از ویژگی های مخلوق است.

قٌل به معنی ابراز کردن است. اگر انسان توحید و یکتایی خداوند را در زندگی اجرا کند همواره مضطر خواهد بود. مضطر بودن بدین معنی است که به هیچ چیز در دنیا مطمئن نباشیم . همه چیز آناً به خدا وابسته است . هیچ چیز همیشگی و دائمی نیست. پیامبر (ص) حتی یک پای خود را مطمئن روی زمین نمی گذاشت.

اگر کسی فکر کند که در این عالم چیزی به غیر از خدا  هم لازم است، این تفکر از سوره توحید بیرون است. باید از وسایل استفاده کنیم اما آن ها را در کنار خدا نبینیم.

ما انسانها معمولا برای خدا ولد می گیریم، ویژگی مهم ولد این است که برای ایجاد ، به پدر و مادر محتاج است، اما پس از آن به مرور نیازش به والد برطرف می شود.پس اگر انسان ایجاد چیزی را از خدا بخواهد ولی ماندنش را طلب نکند، آن موضوع را ولد گرفته است.مانند بیماری که سلامتی را از خدا می خواهد ، اما پس از ایجادش ، برای دوام آن از خدا طلب و دعا ندارد.

اگر کسی به "لم یلد و لم یولد" خداوند معتقد باشد ، هیچ گناهی مرتکب نمی شود . اگر کسی برای لذت گناه، آن را مرتکب می شود ، یعنی لذت گناه را در کنار رضایت خدا قرار داده، یعنی خارج از خدا و رضایت او چیزی را متصور شده، پس "لم یلد" خدا را زیر سوال برده است.

سوره توحید از ما می خواهد که به گونه ای زندگی کنیم که معلوم شود

·        خدایمان تک است

·        کسی را در خارج از او و در کنار او نمی گیریم

·        کفو و مثل و مانندی ندارد

 نویسنده: سمیه محمدی

۹۳/۰۱/۰۵
گردان محمد رسول الله

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی