محمد (ص) پیام آور قرآن

!محفلی مجازی برای مباحثه ای حقیقی
مشخصات بلاگ
محمد (ص) پیام آور قرآن

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد
به نام خدای محمد،روشنی بخش دل ها، دل هایمان را گرفته ایم و با قدم هایمان وارد گردان محمد رسول الله (ص) شده ایم تا دلمان را با تابش نور حقیقت از کلام وحی تنظیم کنیم. گردان محمد رسول الله (ص) نام یکی از گردان های مدرسه قرآن و عترت دانشگاه تهران است. در این مدرسه افراد در گروه هایی با عنوان گردان به یادگیری راه های تدبر برای انس هر چه بیشتر با قرآن می پردازند تا به برکت نگاه های رسول مهربانی دل، فکر، اندیشه و عمل هایشان رنگ قرآن بگیرد، انشاالله.
در همین راستا ما، گردان محمد رسول الله، بر آن شدیم تا وبلاگی ایجاد کنیم که در آن نوای نفس نفس زدن های آدم هایی که دلشان می خواهد نگاهشان را به قرآن در یک جمع از جنس گردان وسعت ببخشند، به گوش رسد.اینجا اتاق جلسات آمادگی و تمرین گردان برای عملیات است. بحث هایی که در ابتدا مطرح می شود برای تکمیل و نزدیکی به حقیقت نیازمند همکاری همه هم گردانی های عزیز است و از آن جایی که ما تمام مردم جهان را عضوی از گردان محمد رسول الله می دانیم، از شما و تمام هم گردانی های عزیز خواستاریم تا در این بحث ها مشارکت جدی داشته باشند و لطفا در صورتی که نکته ای درزمینه ی تکمیل بحث به نطرتان میرسد حتما ارائه دهید.
یا علی

توجه کنید:
این خانه بنا دارد هر هفته مطالبش را تازه کند. لطفا تمام مطالب در صفحه اول را مطالعه نمایید.

جمعه, ۴ بهمن ۱۳۹۲، ۱۲:۵۶ ق.ظ

یک الک برای یافتن احکام بس است!

بسم الله الرحمن الرحیم

محکم ترین سلام عالم بر همه همگردانیهای بزرگوار باد و ما، اهالی گردان محمد رسول الله (ص)، همچنان در تلاشیم  تا به دعا و همفکری یکدیگر هر چه بیشتر در مهارت کشف آیات احکام و تفصیل  تبحر یابیم، انشاالله. همان طور که درمتنهای قبلی مشاهده فرمودید، یکبار بدین منظور به مطالعه سوره فصلت پرداخته شد

روش این جلسه از گردان برای یافتن  احکام های سوره ،روش الک کردن  است!

مراحل این روش:

گام اول: پس از چند بار مطالعه دقیق سوره، محکمترین آیه یا آیات سوره که بیش از هر آیه دیگری فارغ از بستر است را می یابیم؛ دقیقا مثل یک الک. در این مرحله،محکمترین آیات  سوره با یکدیگر مقایسه میشوند تا محکمترین آیه یا مجموعه آیات سوره که میتواند تمام سوره را در برگیرد و با درک آن به غرض سوره نزدیک شویم را بیابیم. بدین وسیله محکمترین آیات بر روی الک باقی میمانند. در مجموع تمام سوره خلاصه میشود در یک یا چند آیه که به عنوان محکم ترین احکام سوره معرفی میشوند

برای مثال در سوره مبارکه فصلت آیه دوم به عنوان محکمترین احکام سوره ارزیابی شد. در حین طی این مرحله به نظر آمد که آیات دو و 42 محکمترین آیات سوره هستند. با بررسی این دو آیه متوجه شدیم آیه 42 نسبت به آیه دو وابستگی بیشتری به بستر دارد چرا که ذکر " تَنزِیلٌ مِّنْ حَکِیمٍ حَمِیدٍ" بنا به بستر "باطل" ذکر شده است. بدین ترتیب آیه دوم محکمترین آیه سوره دیده شده که تمام سوره را در بردارد

گام دوم: در این مرحله مولفه های این آیه استخراج شده و به کمک کتابهای ارزشمند المیزان،  التحقیق و... به طور کامل مورد تجزیه و تحلیل قرار میگیرند. با تدبر در آیه دوم سوره مبارکه فصلت به سه واژه کلیدی "رحمن"، "رحیم" و "تنزیل" میرسیم که می توان تمام سوره را ذیل فهم دقیقی از این سه واژه و این آیه کلیدی قرار داد. پس در این مرحله با شرح کامل آیه دوم غرضی از کل سوره دریافت میشود.

 

گام سوم: در این مرحله،  با توجه به اطلاعات دریافتی از آیه دوم به کمک منابع قرآنی (مانند المیزان و التحقیق) و روشهای تدبر عباراتی به عنوان سه سرشاخه ی اصلی سوره درنظر گرفته میشود تا تمام سوره ذیل آنها به عنوان تفصیل قرار گیرد

در سوره مبارکه فصلت سه واژه "رحمن"، "رحیم" و "تنزیل" به عنوان سرشاخه انتخاب شدند. با تجزیه و تحلیل واژه "رحیم" دریافت میشود که  این صفت منجر به بهشت و جهنم میشود و اگر این صفت خدا نبود بهشت و درنتیجه جهنمی نبود.در نتیجه لازم است این بخش به دو دسته تقسیم شودیعنی بهشت و جهنم و در نتیجه مومنین و کفار  زیر مجموعه  صفت رحیم قرار میگیرند.

در ادامه ی این مرحله، آیاتی که نسبت به دیگر آیات و متناسب با هر سه واژه کلیدی آیه دوم احکامی ترند انتخاب میشود. در آخر با توجه به مطالب دریافتی و آیات احکامی استخراج شده در این مرحله غرضی از سوره برای بار دوم یادداشت میشود

گام چهارم:در نهایت آیات تفصیلی هر ستون زیر مجموعه آیات احکامی هر شاخه قرار میگیرد و با مروری دوباره بر سوره برای بار سوم غرض سوره ارائه میشود. و با بررسی لایه های مختلف  احکامهای هر شاخه و آیات تفصیلی و دریافت اتصال و پیوستگی آیات میتوان به غرض دقیقتر و جامعتری از سوره دست یافت.

و اما در کلام آخر؛ تمرین این هفتهی گردان محمد رسول الله (ص) کشف اعمال گامهای ذکر شده بر سورهی مبارکه ی یس و نزدیک شدن به غرض این سوره ی مبارکه است.به امید اینکه به برکت فضای پاک این سوره جان تازه ای بگیریم با  صلواتی بر محمد و آل محمد.بسم الله

۹۲/۱۱/۰۴
گردان محمد رسول الله

نظرات  (۴۸)

۰۴ بهمن ۹۲ ، ۰۲:۳۸ مریم نصیری

سلام

ممنون از زحمات شما

انشاالله که همگی با سوره فصلت محشور شویم به حق محمد و آل محمد

سلام به همگی به خصوص یه زیارت قبول جانانه خدمت خانم سامت که هنوز از راه نرسیده وبلاگ رو به روز کردن
بنا به تشکر از خانم نصیری برای حضور فعال و تذکر به جای ایشون٬ بزرگواران لطف کنند حتما بعد از بازدید از وبلاگ پس از هر بار به روز شدن یا با اعلام نظر و سوال و یا فقط با اعلام نامشان اعلام حضور کنند. این یه درخواست جدیه تا ببینیم چند درصد اعضای گردان اصلا به فعالیت ها توجه دارند. مطمئنا با توجه به مجازی بودن و فرصت یک هفته ای برای بازدید٬ غیبت مجاز نیست .
یا علی

سلام بر همه ی دوستان

ممنون از لطفتون خانم احمدیان

انجام وظیفه کردم

ببخشید بابت تأخیر

بسم الله٬ سوره یس
به نظرم آیات ۸۲ و ۸۳ یعنی دو آیه آخر سوره احکام سوره اند.
۰۴ بهمن ۹۲ ، ۱۸:۲۷ حمیده حقیقت جوی

سلام بر همه ی دوستان

و ممنون از زحمات شما برای وبلاگ

اعلام حضور میکنم !!!

 

سلام 
به نظرم آیه ی 83:چون در آن درباره ی کل شی صحبت شده،یعنی چیزهایی بوجود آمده اند که ملکوت همه ی آنها به دست خداست پس تفصیل داره
نظر من آیه ی 5 است:تنزیل العزیز الرحیم
آیه ی 82 هم باز راجع به بوجود آمدن اشیا است که خودش نوعی از تنزیل اشیا میتواند باشد
البته اصراری ندارم اگر طبق گفته ی استاد ،آیات را ذیل کلمات بچینیم نشون میده حدسمان درست است یا نه
سلام
ممنون خانم حقیقت جوی. شما٬ مانند جمعیت کثیری از گردان محمد رسول الله ٬ از جمله شخصیت های شاخص در ولایت پذیری هستید. بزرگوارید. انشاالله با حضرت امیر محشور شوید.

سلام خانم نبوی جان
ممنون از شروع بحث. علامه در المیزان می گن آیه پنج توضیح و وصف قرآن است. با توجه به اینکه قرآن در آیه دو ذکر شده پس بهتره آیه دو را احکام بگیرید.
این نکته به علتی که شما آیه ۸۳ رو رد می کنید هم نزدیک تره چون حقیقت قرآن قبل خلق بوده.
اما دفاع بنده از آیات ۸۲ و ۸۳:
آیه ۸۲ حرف از امر و اراده خدا می زند که باید مرتبه امر در این آیه بررسی شود اما در کل اراده خدا قبل از تنزیل است. خداوند اراده نزول نموده است که نزولی در کار بوده. این آیه شدت احاطه و قدرت خداوند رو هم می فرماید که بنده در آیه پنج نمی بینم.پس یه چیزی بیشتر از آیه پنج داره. البته نمی تونیم شی آیه ۸۲ جامع تر از قرآن ببینیم .
آیه ۸۳: لزومی نداره خداوند خلقی داشته باشه تا ملکوتش تحت قدرتش باشد. در ضمن مرتبه مملکوت کل شی اول بود بعد به عالم ماده نزول یافته. پس این هم قبلش.
با کمال تشکر از خانم نبوی 
بله٬ طبق تذکر به جای ایشون هیچ کس تو گردان ما بر نظرش اصراری نداره. همه بحث ها به نیت قرب و رضای خدا است و تمام پافشاری ها از این رو ست. اگرم نظری قانعمان نکنه سکوت نمی کنیم و از نظر خودمان دفاع می کنیم اما چون الحمدالله ولایت پذیریم تابع نظر دو معلم بزرگوار گردان هستیم. خدا انشاالله حفظشان کند به برکت صلواتی بر محمد و آل محمد.
سلام خدمت دوستان عزیز
من هم به نظرم آیه 5 احکام داره،اما به راحتی از آیات 82 و83 هم نمی تونم بگذرم و در این رابطه با نظر خانم احمدیان موافقترم.
اما نتونستم واژه عزیز رو در التحقیق پیدا کنم،معنیش چیه؟

دوباره سلام
خانم احمدیان عزیز،در آیات 82و83 چه واژه هایی رو سر ستون می گیرید؟
۰۴ بهمن ۹۲ ، ۲۳:۵۲ شریعتمداری
سلام دوستان. من البته جزو گردان شما نیستم، ولی دوست دارم به عنوان مهمان مشتاق مجازی پذیرفته شم! بلکه ما هم یاد بگیریم بالاخره!

گام به گام متن عالی بود.
من به آیات 2، 82 و 83 رسیدم.

واژه حکیم در آیه 2 برایم خیلی پررنگ و احکامی شد. حتی بحث امر و اراده، کن فیکون، ملکوت و رجعت بیایند زیر مجموعه ی آن.

نتایج دقیق تر را می گویم انشاالله.
سلام خانم امینی جان
عزیز: 
ریشه: برتری و تسلط بر غیر خود
معنای اسم: ربی که همه چیز برای اوست و برای غیر‌ او چیزی نیست از ابن رو بر هر چیز تسلط و غلبه دارد
تجلی اسم در هستی: هر گاه غلبه و تسلطی باشد
صفحه ۲۳۱ تدبر در اسما
۰۵ بهمن ۹۲ ، ۱۰:۰۱ ذوالفقاری

سلام بر همه دوستان عزیزم .

بررسی که در سوره داشتم آیه 2 یعنی قسم سوره وآیه3 جواب قسم وآیه82 را همزمان به عنوان احکامی ترین در نظر گرفتم ولی نمیدانم در ادامه به نتیحه می رسد یا نه ؟ 

قبل از این که برم به گام دومی که گزارش گردان گفته٬ باید بگم که احتمالا آیات احکام سوره ٬ آیات دو٬ ۸۲و ۸۳ است. منظور از قرآن آیه دو حقیقت قرآن هست که قبل نزول است و تمام حقایق عالم و نبی مکرم اسلام رو شامل می شود. پس مرتبه اش می تواند قبل از اراده و امر خداوند( آیه ۸۲) باشد اما چون نمی دانم پس اظهار نظری هم ندارم.
همان طور که ذکر شد٬ مرتبه امر آیه ۸۲ باید براساس سوره بررسی شود. 
در کل با توجه به گام اول بنده بین سه آیه دو٬ ۸۲ و ۸۳ آیات دو و ۸۲ را انتخاب می کنم و بین آیه دو و ۸۲آیه دو را انتخاب می کنم.‌البته می شه سوره رو برد ذیل دو آیه آخر سوره اما به نظرم دو احکام تر است. این از گام اول.
سلام خانم ذوالفقاری سلام گرم بنده رو پذیرا باشید.
انشاالله ختم به خیر می شه. از شما غیر خیر بر نمی آید‌
یا علی
به حول و قوه الهی‌ ادامه می دیم: گام دوم: حالا تعیین مولفه های اصلی. ابتدا بگم که لزومی ندارد این مولفه ها واژه باشند٬ می تواند عبارت باشه. به خصوص اگر احکام چند آیه باشد. مثلا بنده اگر آیات ۸۲ و ۸۳ رو احکام ترین آیات می گرفتم یکی از  مولفه هام «الذی بیده ملکوت کل شی» می شد یه مولفه.
حالا که آیه دو را احکام گرفتم اول باید آیه رو تجزیه و تحلیل کنم و بعد تعیین مولفه. تو این مرحله است که مثلا در میاد که رحیم هم مومنین و هم کفار رو در بر می گیره.
خب٬ این آیه قسم است. این نکته بسیار مهمی است اما چون نکنه سنگینیه و فعلا از درکش عاجزیم می ریم سر نکته بعدی. اول می ریم سر حکیم. مرتبه حکیم در این آیه از مرتبه بلندی برخورداره. صبر کنید. به شک افتادم بین دو و پنج. قبلا فکرم این بود که حکیم اگرچه صفت قرآن است در درجه اول به خدا برمی گردد و تنزیل می رود زیر مجموعه حکمت خدا اما شک افتادم. فعلا برم بررسی کنم انشاالله بر می گردم. شاید آخرش راحت کنم خودم رو و از آیه دو تا پنج رو احکام بگیرم. فکر خوبیه. حالا میام بعدا.
یا علی 
سلام خانم شریعتمداری جان
ما به چند دلیل شما رو به عنوان مهمان قبول نمی کنیم. یکیش اینه که شما صاحبخانه اید اجازه نمی خواهید. بقیه دلایل هم از بس واضحه صرف نظر می کنم از بیانش. شما اتفاقا از قبل ما عضو گردان بودید.
این نظر پر مغزتان هم که فرمودید امر و اراده و ..... می رود زیر مجموعه حکیم احتمالا با نظر قبلی بنده هم خوانی داره که شما حکیم رو به خدا می رسونید اما چون دچار تردید شدم سکوت می کنم.
مشتاقانه منتظر نظرات دقیق تر شما هستیم.
یا علی
سلام ،ممنون خانم احمدیان
در جدول انتهایی سوره فصلت،ذیل واژه رحیم فقط ویژگیهای کفار ذکر شده،چرا صفات مومنین نیامده؟
 
سلام،با عرض پوزش حل شد...
به نظرم قرآن زیرمجموعه ی تنزیل است و یکی از تنزیل هاست
تمام موجودان هستی تنزیل  شده اند
حتی جاروبرقی
طبق یکی از کتابچه سوره ها
فکر کنم کتابچه ی سوره ی حمد بود
سلام،میشه آیات 79-83 را ذیل صفت "عزیز "طبقه بندی کرد؟

سلام دوستان هم گردانی عزیز یه سوال :قراره  نکاتی که از المیزان و التحقیق استخراج می کنیم بهمون کمک کنن که بتونیم تشخیص  بدیم بقیه ی آیات زیر مجموعه ی کدوم ستونن درسته؟

من نمی تونم با کمک این مسئله با اطمینان بگم   کدوم آیه مختص کدوم ستونه! می شه راهنماییم کنید.من از جدول سوره ی فصلت هم کمک گرفتم تشخیص هام  با مولف کتاب در موارد زیادی متفاوت بود!

در ضمن آیه ی 83 رو به عنوان آیه ی احکام در نظر گرفتم.

یا علی

سلام خانم نبوی
بحث جلسه قبل که خیلی هم طول کشید تمام درباره این حرف بود که در مواجهه اولیه با سوره نباید بنا به خارج اون سوره قضاوت کرد. لطفا روی این حرف تامل کنید. 
ما یه قرآن داریم قبل نزول و یکی داریم بعد نزول. مرتبه اش مهمه در تعین احکام. شاید ما در یه سوره واژه حق رو داریم. نمی تونیم سریع قضاوت کنیم که این احکام است. شاید در ساحت دنیا در وصفی این واژه آمده. 
قرآن شاید در جایگاه ام الکتاب ذکر شده باشد. ما بنا به سوره باید بررسی کنیم.
یا علی
خانم نبوی 
لطفا برید گام بعدی. قبول. منم که گفتم بین دو و پنج شک دارم. با دسته آیه اش موافقم. اگرچه آخرش هم نظرم روی دو ست. 
حالا نظرتون رو درباره گام دوم بفرمایید. 
سلام خانم نیک صفات
جواب سوالتان مثبت است. 
لطفا دقیق آیاتی که نظر شما با جزوه متفاوته رو بگید و بگید شما آن آیه رو در کدام ستون قرار می دید.
۰۵ بهمن ۹۲ ، ۲۲:۵۴ ذوالفقاری

سلام خانم احمدی وقت به خیر

سؤالی داشتم  اکر آیه 5و82 را احکام قرار دهیم در ستونها کلمات (تنزیل - عزیز -رحیم - امرو اراده خداوند در ایجاد شیئا )را خواهیم داشت درکلمات" عزیز وامرواراده " تسلط و چیرگی  وجود دارد آیا می توان این دو را مشترکإ یک ستون درنظر گرفت ؟ ممنونم

سلام خانم ذوالفقاری
سوالتون خیلی تخصصیه. بنده از درکش عاجزم. به نظرم زیر مجموعه رحیم می رود چون این اراده قبل کون و به عبارتی خلق است که زیر مجموعه رحمت می رود. 
نتیجه این صحبت شما این می شود که آیه پنج رو احکام می گیرید. درسته؟
۰۶ بهمن ۹۲ ، ۱۳:۱۸ ذوالفقاری

خانم احمدی ممنون از پاسختون

من آیه 5 و83 را احکام گرفتم .

۰۶ بهمن ۹۲ ، ۱۳:۳۰ ذوالفقاری
خانم احمدیان با عرض معذرت دو اشتباه تایپی رااصلاح میکنم . یکی فامیلی شما ودیگری آیه 82 و5 را احکام گرفتم.
نفرمایید خانم ذوالفقاری٬ بزرگوار مایید.
متوجه احکام شدم. برای همین گفتم شما در حقیقت پنج رو احکام گرفتید چون وقتی به نظرتان می رسد که امر می تونه بره زیرمجموعه عزیز پس در واقع یکی رو احکام تر گرفتید.
به نظرم گردان الان به یک وحدت نظری در بحث احکام سوره رسیده است. در مجموع آیات دوم٬ پنجم٬ ۸۲ و ۸۳ احکام گرفته شده اند؛ یا یکی از آنها یا چند آیه. به نظر می رسه گردان گام اول رو به خوبی گذرانده. لطفا تشریف ببرید گام دوم.
در گام دوم با تحلیل آیه یا آیات احکام ٬ غرضی از سوره رو ارائه دهید. فعلا لازم نیست به دنبال مولفه هایی به عنوان سرشاخه های جدول نهایی باشید. منظورم اینه که فعلا نرید سوره رو ذیل آیات احکام بچینیذ.
یا علی
استاد چیت چیان نظر خانم احمدیان مورخ 5بهمن ساعت 19:06 را تایید فرمودن.
سلام
غرض سوره از دید بنده :
خداوند قرآنی را بر پیامبر نازل کرد و آن را مایه حیات انسان ها قرار داد، ارسال رسول، تبیین صراط ، نزول قرآن و انذار انسان ها به واسطه آن ، همگی در درجه اول از حکمت خداوند و در درجه دوم از عزت و رحیمیت خداوند نشات می گیرد.
خدایی که همه چیز تحت اراده و تسلط اوست و موجودیت همه موجودات مقهور اراده اوست. انسان ها در مقابل انذار رسول یا پذیرش این انذار را اختیار می کنند و به احیا می رسند و یا اینکه انذار رسول را نمی پذیرند و به ضلالت گرفتار می شوند.
ممنون از خانم محمدی از شروع گام دوم. ایشون جلسه قبل حضور فیزیکی نداشتند اما واقعا متشکریم که پیگیر مباحثند.
لطفا آیه احکام رو بفرمایید. آیه احکام آیه ای ست که غرض ابتدایی سوره از آن استخراج می شود. هنوز زود است برای استخراج غرض از تمام سوره. البته قطعا ما در شرح آیه احکام از تمام سوره نگاهی داریم که در بیان غرض موثر است.
مخاطبم در بند دوم یادداشت قبلی تمام بزرگواران گردان است. لطفا بفرمایید از چه احکامی رسیدید به غرض.
سلام دوستان
خدا قوت و ماشاءالله!
من به نظرم آیه 2 احکام سوره است
آیه 82 توضیحیه و داره امر خدا رو تفصیل میکنه و آیه 83 هم که از آیه 82 نتیجه گرفته شده.و به همین دلیل به نظرم نسبت به آیه 2 از احکام کمتری برخورداره.
در نتیجه غرض سوره حول دو موضوع رسول(قرآن) و حکمت قرار میگیره
البته معنای واژه حکمت و کلا حکیم بودن رو خیلی متوجه نمیشم :)

سلام،خداوندچون عزیز است خلق و امر در دست اوست و انسان و عالم را خلق کرد، به واسطه حکمتش انزال قران و رسول را انجام داده است،و چون رحیم است امکان هدایت و ضلالت را برای انسان نسبت به موضعگیری او در مقابل قران و رسول قرار داده است.
۰۷ بهمن ۹۲ ، ۱۰:۱۴ ذوالفقاری

سلام وصبح شمابه خیر

خانم احمدیان من بایک مرحله فکر و قرار دادن آیات در ستونها  به این نتیجه رسیدم که ااراده و امر خداوند در قسم آیه 2 نهفته است واز طرف دیگرارده وامر خداوند در آیه 83 برای یکون بودن شیء است بنابراین نسبت به آیه2 ( که قبل از تنزیل قرآن است ) در مرتبه پایین تری قرار دارد . حال اگر در آیه 2 رسول را نتوانیم (به عنوان سرستون) مستقیمآ در نظر بکیریم  آیه 3 جواب قسم را نیز با 2 احکام می گیریم .

یک سؤال آیا " و قسم " را هم می توان به عنوان سر ستون گرفت ؟

سلام خانم ذوالفقاری
اگر جواب قسم رو در احکام بگیرید دو آیه رو احکام گرفته اید. 
در آیه دوم مرتبه قرآن اگر قبل نزول باشد رسول رو نیز در بردارد. رسول رو زیرمجموعه قرآن بگذارید.
غرض رو بفرمایید تعیین سر ستون ها راحت تره.
یا علی
سلام بر گردان محمد رسول الله صلی الله علیه و آله

از اینکه امکانی بوجود آمده تا فضای مباحثه در گردان به صورت جدی شکل بگیرد خدا را شاکر بوده و از همه دست اندر کاران تشکر می کنم
امیدوارم اثر این مباحثات در ارتقای سطح جلسات گردان برای همه آشکار شود

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

سلام قولا من رب الرحیم

جلسه امروز خیلی جلسه باشکوهی بود. اضطرار دست جمعی و دعایی که داشتیم منجر شد آیه 82 سوره مبارکه یس مقداری از پس حجاب بیرون آمده و رخ نمایی کند

*یک نکته مهم: تلاش کنیم روشی که قراره بر اساس آن به تدبر بپردازیم را تا انتها ادامه بدهیم این منجر به کشف نواقص شده و استمرار این مسیر بستر ساز قرائت سوره ها می‌شود.

اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم
سلام دوستان
مرکزخون رسانی به بدن ،قلب هرانسانه وخوب وبی نقص کارشو بلده انجام بده وباعث حیات ورشد هرموجود زنده میشه که لازمه خوب کارکردن قلب مراقبت وتوجه به این قسمت مهمه
سوره مبارکه یس روقلب قرآن گفته اند شاید اگه بخوایم یه شبیه سازی کنیم تدبر درآیات این سوره مبارکه حیاتی لحظه به لحظه به انسان می دهد ...
یاحق
سلام بر دوست محترم گردان با نام « استقامت» 
ممنون از متن و تمثیل مغزتان. 
در کمال تشکر ٬ خواهشمندیم در یادداشت های بعدی بر تنوع تمثیل در متنتان بیفزایید و از ذکر تمثیل به جای نامتان جدا پرهیز کنید. 
٬ مشتاقیم که از قلم شما برای تهیه متن هایی برای سوره ها بهره مند شویم.در صورت تمایل٬ لطفا در قسمت « تماس با ما» به همراه ذکر نام مبارک٬ ایمیل و یا شماره تماس خود رو بفرمایید تا از نگاه شما بهره مند شویم.

۰۵ دی ۹۳ ، ۱۶:۱۹ زهرا شیدادل
سلام،خیلی بابت اتمام ترم ٥ دلم سوخت .از استاد رجبعلی بابت زحماتش تشکر میکنم .همینطور از اساتید محترم اقای لسانی،اقای دزبخش،اقای رضازاده.امیدوارم،بتوانیم به میزان زحمات شما کار امد باشیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی